$_GET['id']

Tags:    php

<< < 12 > >>
Fold kodeboks ind/udKode 

dte eneste jeg gerne vil have hjælp til er at få $_GET['id'] til at virke

fordi så skal jeg nok selv kunne lave resten

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay jeg kan ikke helt få den til når jeg har trykket på ret til at vise formen

det er nok fordi jeg skal bruge php self i stedet for ?do=opret i "action" i formen ?

php self skulle ik være nødvendigt, men du kan lige så godt putte den på.

EDIT:
mysql_query("update sider set overskrift='$retoverskrift', indhold='$retindhold', url='$returl' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());

rettes til;

mysql_query("update sider set overskrift='".$_POST["retoverskrift"]."', indhold='".$_POST["retindhold"]."', url='".$_POST["returl"]."' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2009 16:23 af Bruger #3427
amtagligt set får du ikke formen fordi at det du tester på ikke har de værdier du tror de har. Du kunne jo prøve at var_dump $_GET før din if sætning og se hvad $_GET['id'] og $_GET['ret'] er.

prøv at ret:

if(isset($_GET['ret']) AND $_GET['id']) { // checker om $_GET['slet'] eksisterer

til:

if(isset($_GET['ret']) && isset($_GET['id'])) { // checker om $_GET['slet'] eksisterer

Han kan også gøre sådan her, for at formindske koden, det gør det samme:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

det er nok fordi jeg skal bruge php self i stedet for ?do=opret i "action" i formen ?

Han kan også gøre sådan her, for at formindske koden, det gør det samme:

det kan han da :P men der er mange steder i koden den kan gøres mindre xD

men nu skrev jeg lige det på den anden måde så han kunne se hvordan man bruger && hvis han skulle bruge det i en anden if en gang :)

du har en fejl i din SQL:
$getfromid = mysql_query("SELECT * FROM sider ORDER BY id WHERE id = '$id'")or die(mysql_error());

order by skal være til sidst. men nu sage du at du kun ville have hjælp med get =)

Hvis den skal gå til do=opret så skal din action så således ud:

jeg har nu redigeret de ting i har skrevet men jeg kan stadig ikke få den til at gå til formen når jeg trygger på ret

Prøv at angive et name attribut til din submit knap der hedder submit, sådan her:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Så tjekker du om knappen er blevet trykket på

[code lang="PHP"]
if($_POST['submit']) {
}

<< < 12 > >>
t